středa 23. července 2014

Pracovní stolek pro školáka

Předchozí příspěvek jsem ukončil sestavením zásuvek, ty bylo následně nutné upravit tak, aby se daly do kontejnerů zasunout lehce, ale bez zbytečných vůlí. Dále jsem upravil obvod čela každé zásuvky tak, aby kolem dokola byla stejně široká mezera.



Na každé straně nad zásuvkami bude dále umístěna výsuvná deska, pro odkládání různých věcí. Výrobu těchto dvou desek jsem zahájil slepením spárovek o tloušťce 20mm. Oba konce jsou opatřeny dalšími kousky dřeva s léty napříč - jednak tím předejdu prohýbání a navíc tak bude pohledová strana ladit se zásuvkami díky shodné orientaci let.

Dlaby jsem vyrobil na frézovacím stolku frézou pr. 8mm podle vodícího pravítka. Samozřejmě jsem po prvním průchodu prkénko otočil a druhou stranou k pravítku přefrézoval znovu tak, aby dlab byl pěkně uprostřed. Z této fáze fotku nemám, foťák byl doma a já jsem byl líný pro něj zajít.

Čepy na koncích jsou nejdříve nahrubo ořezány na kotoučové pile. S pomocí úhlového vodítka jsem obyčejným kotoučem udělal sérii řezů, pěkně jeden vedle druhé, tak, abych skončil asi milimetr od rejskem narýsované linie. Výsledný povrch je pěkně drsný a nerovný, ale s tím jsem počítal a nechal si malý přídavek na doladění římsovníkem
Po označení šířky čepů podle předem vyrobených dlabů už stačilo jen staré známé "vezmeme si hoblík, pilku" :-D 





Celý spoj je zajištěn kolíky, pár kapek lepidla je pouze uprostřed. Pokud by se díky změně vlhkosti vzduchu chtěla prostřední deska roztáhnout nebo smrštit, spoj jí to umožní.


1 komentář: